Aktuella studiecirklar i samarbete med vuxenskolan

ALLMÄNTRÄNINGAR

Plats : i våran nya inomhuslokal i svartbyn bakom f.d maskodlingen

( i Johan Anderssons maskinhall )

avgift: 200kr/månaden + medlemskap i Överkalix Bk

Tid: Onsdagar kl 18.30

Tid: Söndagar kl 18.30

Varmt Välkomna mvh Överkalix BK

Tävlingslydnads gruppen: startdatum 2013 10 11

Cirkel ledare: Ida Andersson 0705431876

Detta är en grupp som skall träffas och sporra varandra inför tävling, titta på problem och hitta lösningar! målet är att komma ut på tävlingsplanen och för de som redan är där, sikta högre och komma längre.

plats: utgångspunkt grelsbyn, klubbstugan

onsdagar kl 12.00

lördagar kl 13.00

Anläggningsplanering och utemiljö

Start datum: 20130503 cirkel ledare: Zandra Oskarsson 073-8023094

Kommer att bedrivas på dagtid klockan 12:00-14:15 Antal träffar: 5 stycken. Vi försöker utveckla och genomföra en trevligare miljö runt omkring vår klubbstuga.

Tävlingslydnadsgrupp "spår"

Start datum: v.19 el 20 Ingen kostnad. Cirkel ledare: Linda Eriksson

Träningen bedrivs som en cirkel inom Överkalix Brukshundklubb i samarbete med Vuxenskolan. Den här är studiecirkeln är för dig som vill träna person spår kontinuerligt och har som mål att tävla i denna gren inom kort. Vi tränar på individuell nivå och hjälps åt för att utveckla träningen. Som deltagare i gruppen måste du vara beredd att gå ut spår till andra i gruppen, eftersom hundarna ska spåra okända personer. Mer information om startdatum och plats kommer inom kort.

Sök träning Träningen bedrivs som en cirkel inom Överkalix Brukshundklubb i samarbete med Vuxenskolan.

Ansvarig person är Petra Pajala. 073-8169702 Ingen kostnad.
Start datum 5 maj efter medlemsmöte. Sökträningarna startar med figurantlek/markering på klubben efter medlemsmötet som är klockan 18:00.
Kommande träningar kommer planeras efter varje pass eller så kommunicerar vi via vår grupp på facebook alternativt telefon.
Träningspassen kan förekomma både på helgdagar & veckodagar. Den här är gruppen för dig som vill träna sök kontinuerligt!
Vi tränar på individuell nivå och hjälps åt för att utveckla träningen. Vi kommer vara en effektiv grupp som är fokuserade vid varje pass och vi tränar i alla slags väder! Eftersom sök är en form av träning där man tränar en hund åt gången så kommer inte gruppen kunna bli för stor.

De samma gäller pga av att det är en tidskrävande aktivitet så ser vi helst att allmänlydnaden sitter stabilt innan ni går med i denna träningsverksamhet. Som deltagare i gruppen måste du vara beredd på att avsätta upp till 3 timmar per träningspass och kunna ”figga” för alla deltagares hundar.

(vi köper inte att någon sätter i system att åka hem så fort deras egen hund är klar)

Sök är en jätte rolig träningsform och dom flesta hundar brukar uppskatta träningen oavsett ras. Grundläggande krav: Figurant leken skall sitta hyfsat.

Allmänlydnaden skall vara befäst Du som förare skall ha grundläggande kunskap om söket
Vi rekommenderar att gå sök kursen med Cari som vår klubb anordnar andra helgen i Maj.