För att bli medlem i Överkalix Brukshundsklubb, maila fullständiga personuppgifter, adress ,mail och telefonnummer till: [email protected]

Och Betala in avgiften till klubbens: bankgiro 5942-6973

brodyr

Olika Medlemsformer

Svenska Brukshundklubben har flera former av medlemsskap. Välj det som är förmånligast för dig.I medlemsavgiften ingår en förbundsavgift och en lokal avgift. Båda avgifterna betalas samtidigt.Alla medlemsskap är fullgoda och ger samma rättigheter i din klubb.

Nedanför kan ni se de olika medlemsformerna och kostnaderna som gäller under år 2013

Ordinarie medlem 410kr

Helbetalande medlem gäller för dig som inte är medlem i någon annan brukshundsklubb eller rasklubb i SBK, Ordinarie medlem betalar förbundsavgift (för närvarande 310 kr) och lokal avgift 100kr ,Du kan vara ordinarie medlem i flera klubbar. Då betalar du bara en förbundsavgift, men lokal avgift till varje klubb som du är medlem i.

Familjemedlem 100kr

Familjemedlem betalar endast lokal avgift. Förutsättningen är att någon i din familj, i samma hushåll, redan är ordinarie medlem och att du blir medlem i samma klubb eller klubbar. (I medlemskapet ingår inte tidningen Brukshunden. Den skickas bara till den ordinarie medlemmen.)

Utlandsmedlem 540kr

Utlandsmedlem betalar förbundsavgift på 440 kr per år plus lokal avgift 100kr. Förbundsavgiften är lite högre på grund av högre administrativa kostnader

Ungdomsmedlem

Ungdomsmedlem är mellan 7 och 25 år. Gå med i Sveriges Hundungdom (SHU) och välj Svenska Brukshundklubben som specialklubb. Då får du två medlemsskap för priset av ett.

Läs mer på shu.se >>

SHU erbjuder egna verksamheter, som oftast hålls på våra lokalklubbar. Samma år som du fyller 26 år går ditt medlemsskap automatiskt över till Brukshundklubben

Stödmedlem 100kr

Är du medlem i SBK-ansluten rasklubb eller i annan brukshundsklubb. Då kan ni lösa stödmedlemsskap i vår klubb.Ange medlemsnr.

Detta är ett litet "hopkok" av vad du får som medlem hos oss

• Tidningen Brukshunden 8 nr/år, nr 7 innehåller tävlingskalendern
  • Försäkrad, till och från klubben samt under kurser och träning.
  • Delta på kurser med utbildade instruktörer, föreläsningar och andra aktiviteter
  • Träning på gräsplan
  • Möjlighet att köpa klubbdress
  • Utbildningar för dig tex instruktör, mh figurant,spårläggare och mkt mer
  • Klubblokal
  • Rösträtt på medlemsmöten
  • Massa trevliga träningskompisar att träna/prata hund med.
  • Vi hjälps åt då det behövs

Du är varmt välkommen som medlem i Överkalix BK