Info

Överkalix Brukshundklubb's hundägarutbildnings sektor (Hus) anordnar kurser för hundägare i samarbete med Studiefrämjandet. För att kunna gå kurs krävs det att hunden ska vara vaccinerad och ID-märkt (gäller även blandraser). För hundägare gäller det att vara medlem i Överkalix Brukshundsklubb, medlemsskap går att lösa i samband med kursanmälan.

Vi startar våra kurser så fort en instruktör anmäler till Utbildningssektorn att denne vill hålla kurs

Kursutbud

• Valpkurser
  • Allmänlydnadskurser
  • Tävlingskurser
  • Brukslydnad
  • Rallylydnadskurser
  • Personspår
  • Special sök/Nose Work

Vi kan även arrangera kurser utifrån förfrågningar vi får från våra medlemmar, liksom olika kurser som våra instruktörer tar initiativ till. Hur många kursträffar som ingår beror på kursens omfattning.

Kontakta mig

Om du har några frågor eller bara vill komma i kontakt med mig kan du skicka ett mail från formuläret nedan.

På Gång

Inga planerade kurser för tillfället.

Alla hundar som går kurs hos oss måste kunna uppvisa godkänd vaccination. Hundförare som har medlemskap i Överkalix Brukshundklubb prioriteras på klubbens kurser.

För er som inte har löst medlemskap i Svenska Brukshundsklubben, mejla alla personuppgifter till [email protected] betala in medlemskapet på 510 kr till Brukshundsklubbens bankgiro 5942-6973

Anmälan till kurser på Överkalix Brukshundklubb gör du http://www.studieframjandet.se/sok/Norrbotten/?csq=%c3%b6verkalix+brukshundklubb

För info kontakta Maria på studiefrämjandet 073-8412030